svar till Linda, som skrev så här:

 Linda  om vad fan är det för fel på er!?:
Jag anser att de är för smala på bilderna. Hat själv sett ut så men har gått upp ca 15 kg och känner att det är okej att se ut som jag gör men vill absolut inte gå upp mer i vikt!! Det är inte så lätt att komma ur ett sådant destruktivt beteende och jag kan inte förstå att hur ni kan tror att det är sjävvalt eftersom ingen vill absolute bli anorextiker utan bara lite smalare som sedan går över styr!

Svar: Men Herregud! Jag är fan 14 år, det är väl klart att jag vet att man inte väljer att bli anorektiker. Men Anorexia och Pro-mia är ju helt olika saker!
En som har pro-mia anser att det är en livsstil, och väljer att svälta sej själv.
Med inlägget menar jag att pro-mia menar jag bara att jag tycker det är så sjukt! tro att man lever ett nyttigare och bättre liv för att man inte äter.
Anorexia är en sjukdom som man inte väljer att få. Det är viktminskning som gått överstyr.
Pro-mia däremot, då väljer man att inte äta. Man väljer att svälta sej själv, för att man tror att det är bättre än att leva ett normalt liv.
Tyck vad du vill Linda. Men jag hoppas att du förstår vad jag menar med inlägget nu.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Den dära Lina lät ju helt tosig!!

2009-03-29 @ 20:34:54
URL: http://josefinekarlstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

www.aryanm.blogg.se

Hej!



Läs gärna min blogg, skriver om olika saker såsom:



Smink, mode, skönhet, tips i alla former, horoskop varje måndag.



Läs mitt inlägg om plastikirurgi och priser!



Följ min blogg med dagliga uppdateringar

www.aryanm.blogg.se

www.aryanm.blogg.se

2009-03-29 @ 20:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0