Sista inlägget.

nu, Äntligen! har jag gjort en ny blogg, så nu får ni läsa där i stället :)

www.PussAnnaa.blogg.se

Hej då, kära gammla blogg :)

Min lilla Rått-älskling♥



Foto: Anna lundström
Älskling som liten bebis :)



hittad.

hittade den :) den var på köks bordet under en..okej flera saker som inte borde få existera, nämnligen Skolfoton från  7:an

Minnesförlust.

jag hittar inte min mobil.. den är ju typ alltid borta, och jag har alltid minnesförlust när det gäller den där lilla saken..hehe^^

Ska springa å leta den nu..

Plättar

Har nyss ätit middag, gjorde mig plättar... de vart goda, men absolut inte lika goda som farmors! men å andra sidan, vem kan klå dem!? Hon gör seriöst de godaste plättarna/pannkakorna!
Ja pappa, dina är också väldigt goda ;)

Efter förra inlägget har jag sovit och sett på idol repriserna..å lite sånt xP

Föresten! vet ni vad som hände när vi var i kalix!? Jag brände mitt öra! eller okej.. det var inte jag som brände det, hilda brände det åt mig,haha! hon höll på att platta mitt hår och så kom mitt öra i vägen, haha!

:(

jag är typ sjuk tror jag.. har ont i huvudet och hela jag skakar :S
Så idag får bli en slappar dag. mamma ville att jag skulle följa med till grubbnäs, men jag orkar inte :\

har typ nyss stigit upp, så nu behöver jag mat!

Idag...

..fyller Bloggen 1(!) år!

  så alltså, den 19/9 -08 satt jag vid denna dator och gjorde denna blogg :)


Till mina älskade vänner.

Det är stunder som dessa man saknar er som mest! när man är ensammen i mörket och hittar inte ljus knappen, när man vill sitta och skratta tills man gråter och gråta tills man skrattar, när man vill sitta ihop trängd i en soffa och se skräckisar!med er kan man prata om vad som helst utan att behöva skämmas.Jag vill vara med er nu!  Jag vill skratta tills jag gråter,gråta tills jag skrattar, jag vill trängas i en liten soffa och kolla på skräckisar.

Bättre vänner är går inte att hitta.



Puss, älskar er!


.........

Vill tillbaka! vad fan ska man göra här hemma i mörkret!?
Varför satte vi oss i den där bussen!? :(

Foto: Anna Lundström (bussen 19/9 -09)
Haha, bilden är ju som lite cool xP


Lila,Brun,Röd,Orange :P


Foto: Anna Lundström (kalix 18-19/9 -09)
Hemma.
hade väldigt kul i kalix, så de måste vi göra om tjejjor. Men då ska hela GB komma med! 


Nu...

... ska jag gå och packa väskan :D

Puss.


Glad, Glad, Glaaaad =D

Då var de bestämt. I morgon, Fredag, ska vi alltså fara till Josefine :D 

Så jusst nu är jag svin glad!! och jag längtar som fan :D har inte träffat Josefine på evigheter känns det som, så det ska bli kul att träffa hon igen! :D
Så snart ska jag gå och packa väskan  :)

Far i morgon och kommer hem på lördag någon gång :D 


ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ..

..är de bokstäver som bara väntar på att bli ord ♥


Paus

Nu tar jag en liten skriv-paus.. håller på med en värdelös berättelse till skolan som jag igentligen skulle ha skrivit klart och lämnat in idag..men är man som man är så är man xP
idag har man vart hos Hilda med resten av vännerna :)

nä, nu måste jag fortsätta skriva :\

Puss.

You Don't Care A Bit

Jag vill se på The O.C NU!!!



Mmm, what you say?
Mm, that you only meant well?
Well, of course you did.
Mmm, what you say?
Mm, that it's all for the best?
Ah, off course it is.
Mmm, what you say?
Mm, that it’s just what we need?
And you decided this?
Mmm what you say?
Mm,
What Did She Say?


Längtar ännu mer x)

På fredag drar jag och mina kära vänner iväg till Kalix. där ska vi leva livet som fjortonåringar och festa loss!Vi ska dricka som aldrig förr, och röka så mycket att vi får cancer bara av en kväll! 
Haha, skojade bara ;) nä, men seriöst då, jag och mina vänner far nog kanske till kalix för att hälsa på Josefine :) lite kul och se hur hon har det där borta i (Bajs)kalix, och för omväxlings skull göra något annat än att hänga på bränna! okej, hänga på bränna är väl inte det enda vi gör, men det spelar endå ingen roll var vi är eller vad vi gör för vi har endå alltid så roligt :)

Förövrigt så har inte min hjärna fungerat idag.På franskan frågade Karin mig vad klockan var och jag som bara "Uhmm..eehh...Je ne sais pas" (jag vet inte), sen typ 15 min senare frågade hon mig vad quatre-vingt trois (83) var för någon sida, och jag som bara "eehh..." och då frågade hon mig om jag hade hjärnsläpp, och jag som bara "mm" haha!sen 3 minuter efter förra frågan frågade hon mig vad "quatre-vingt cinq" är för någon sida och då svarade jag "85" men ärligt talat så gissade jag bara, och lucky enough gissade jag rätt, men det var inte så svårt eftersom att det var sidan efter x)

Jag vill ha Choklad! Marabou Premium raspberry, Mums!:P

Någon som såg på idol? Såg ni någon som ni tyckte var bra?
Det gjorde då jag iallafall, Jag gillade den där Alexander Eriksson :) 

Vecko mys hos Hilda i morgon!

Puss och Godnatt :)


Satan!

Ojoooooj!!!! jag hatar det!!Jag hatar det!! allt är ju förstört!! okej då.. kanske inte, men det blir inte lika kul då :(
Varför!?Varför!?Varför!?Varför!? VAARFÖÖÖÖR????

Don't ask.


Bara för att jag har tråkigt.

Hur bor du:I en gul villa.

Brukar du komma i tid: Ja, oftast.

Hur lång är du: typ 1.60

Kan du laga mat: Ja..typ..

Vad jobbar du med/pluggar du: Går grundskola

Vad har du på dig just nu: Grå kofta från H&M, turkost linne från H&M och svarta team sportia byxor + underkläder då. 
Har du någon fobi: Nej, inte direkt.

Hade du en bra kväll igår: Ja, den var väl bra.

Vilket är ditt senaste inköp: Kommer inte ihåg.

Din favoritdryck på morgonen: Apelsin juice.

Var fick du dina senaste pengar ifrån: Mamma och pappa säkert.

Har du sovit i din egen säng inatt: Ja.

Vad hade du sönder senast: En hemlig sak xD

Vem snackade du med senast: Josefina.

Varm favoritdricka: Varm choklad :P

Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten.

Alkoholhaltig favoritdricka: Vet inte.

När gjorde du senast något riktigt dumt: Kommer inte ihåg.

Saknar du någon just nu: Ja..

Vad ska man göra för att få dig irriterad: förolämpa någon/något jag älskar eller väcka mig när jag sover x)

Någon jag stör mig på: Vet inte.

Intressen: Fota

senaste person du kramade: Agnes tror jag.

Senaste person du ringde: Becka.

Senaste person som ringde dig: Becka.

Vad drack du senast: Mjölk.

Vill du ha barn: Ja, någongång i framtiden.

Längtar du till din nästa födelsedag: Ja =D

Har rakat dina ben någon gång: Haha,ja.

Är du sugen på något nu: Nej.

Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Dricker inte kaffe.

Använder du hudkräm: Vid behov, ja.

Attraheras du av män med skägg: Nej.

Micro-pop eller poppa själv: Micro.

Brukar du baka: Ja, ibland.

Röstade du i det senaste valet: Jag får inte rösta, är för ung.

Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Nej.

Vilken låt lyssnade du senast på: Hinder - Lips of an angel

Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej.

Vad tycker du är äckligt: Toaletter är nog bland de äckligaste jag vet.

Har du pengar på mobilen: Ja.

Vaaa!?

Är det inge idol ikväll!?Det är ju Makalöst!

Jaja, då får jag väl se nå annat då.. :(

You give me fever baby

jag tror minsann att jag har feber, eller i allafall haft...för när jag kom hem så orkade jag inte göra någonting, jag gick bara och lade mig på soffan och sov till klockan 18:00, men då var jag tvungen attt gå och laga mat.

Skolan har varit ganska kul endå..jag och Agnesia har svammlat ganska så mycket ;)  jag lyckades till och med falla av en stol när jag satt på den, hahahhahaha!

Snart börjar idol, någon förutom jag som ska titta? :)

Bara för att han är så söt :)


Foto: Anna lundström (sommaren -09)


Bara en blomma kvar nu..

..men det är väl bara en tidsfråga innan den också försvinner.


Foto: Anna Lundström (sommaren -09)


Längtar

Längtar till om 1 vecka! för då jävlar ;) GB, ni ska också med.


12/9

Nu måste jag köpa mig en fick almmenacka, för nu med konfirmationen och sånt kommer det bli mycket att komma ihåg. så då är det ju som bra att skriva upp allting som jag måste komma ihåg. ska ta och kolla på ICA idag om de har någon fin :)
Ska nog inte gör så mycket idag..typ städa eller något annat tråkigt skit:( vill göra nå med GB!!!!!
Vad ska ni göra idag?

11 september

Ja, idag är det ju 11 september och exakt 8 år(!!!) sedan 4 flygplan kapades och 2 av dem nådde sitt mål, worldtrade center, flera tusentals människor dog.
8 år sedan alltså.. då var jag 6 år gammal, och gick på förskolan. jag minns när vi satt i matsalen och "lärarna" bad oss ställa oss upp för att hålla en tyst minut för alla som fallit offer för självmords attentatet.  jag var så pass liten att jag inte riktigt förstod vad som hade hänt, men jag visste att något riktigt hemskt hade hänt.

Tänk att det gått 8 år! det har ju gått hur snabbt som helst!

Sen blev Anna Lindh mördad den 11 september 2003, 6(!) år sedan alltså.

Vi skänker en tanke åt alla offer, Rest in peace.


My dear little Sunshine

'
Det finns inga ord hur mycket jag älskar denna hund


Snabb uppdatering.

Idag har vi cyklat typ 2 mil med skolan.. det var faktiskt inte jobbigt, ganska kul endå:) vi var och såg på nå militär bunkrar, så coola x) de fanns typ sängar där och allt möjligt.
Har vart på konfirmations sak idag..ja, de finns väl inte så mycket att säga om det..

Snart börjar ju Idol, ska gå och prata med lille bror och kanske poppa popcorn till oss :P

Men ni får ha det så bra, så hörs vi kanske lite senare.

Puss♥


kom nyss..

..ut från duschen..

Okej, I morgon ska jag fixa kategorierna..hur länge det än tar.. fast..jag har ju lite läxor som jag kanske skulle ta och behöva göra. men va fan!? skolan går ju trots allt före bloggen och sånt..

Nu ska jag ta och försöka skriva på en helt värdelös berättelse *suck*.......


Älskar denna låt, speciellt början



I should know who I am by now
I walk
The record stands somehow
Thinking of winter
Your name is the splinter inside me while I wait



Ny design =D

Nu har den nya desigen äntligen kommit på plats:D

Tack så mycket BS, som fixade designen till mig:)


Cry out for Joy.


Bajs

nu sitter jag på skolan.. mår bajs dåligt.. har just ätit frukost, och jag vill bara åka hem!  *suck*

Pics in the sun :)


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Foto: Anna Lundström


Don't take life seriously, it is not permanent ;)

skolan var faktiskt rolig idag. jag har typ suttit och skrattat hela dagen, typ gap skrattat, eller hur Agnes? xD sen så har jag varit ovanligt effektiv på No lektionerna =s jag och Göd-Göd (aka Emelina persson) har suttit och översatt någon fosfor sak som var på engelska.. typ helt komplicerad engelska också. men vi fick oss något skratt där också. bakat cupcakes har vi också, de vart goda. fasst de smakade bara choklad =P Började dock må illa efter den första..en aning mkt choklad kanske.visst gillar jag choklad, men de finns gränser ;)

Nä, nu ska jag gå på den dära fotorundan som aldrig blev av igår. vädret är väl ganska så perfekt, tycker jag iaf :)

a little too obvious

Jag tror nog att jag har blivit lite väl obvious när de gäller mitt humör,haha! oftast när jag är sur (så som jag är jusst nu) så lyssnar jag på lite "hårdare" musik. och nyss lyssnade jag på What doesn't kill you - Takida och då lillebror och frågade mig varför jag är sur,haha! nå har man för gullig familj x)

Men men.. Puss och hej då, sov gott! ♥

Nu jävlar ;)

nu drar jag iväg på en fotorunda med råttan:)eller jag kanske ta Pixen eller Trallet.. jag får se x)

Till Josefina:
Jag måste prata med dig.väldigt viktigt! så så fort du läser detta kan du ju sms:a mej eller nå. Puss.



Föresten!dikt pappret hade Karin (franska läraren) skrivit trés bien! haha! :D


Wtf!?

cassas inlägg är ju borta :s

Men då får du ett nytt hära:)

Grattis Cass:)

Ja må hon leva,Ja må hon leva ja, må hon leva uti hundrade ååååår
å när hon har levat å när hon har levat, ja, då ska hon skjutas i en skott kärra fraam!

and welcome to the gang x)

P.s. Cassa fyllde 14 år den 5 maj. men inlägget som jag skrev enbart till henne är borta :s

Förlåt x10000000000000

Förlåt Agnesia! hur fan kunde jag glömma det!? att fylla fjortis är ju stort ;)

Men här har du ditt inlägg som jag lovade dej!

Grattis och 1000000000 förlåt.

Nu tycker jag vi sjunger för henne;)

Ja må hon leva,Ja må hon leva ja, må hon leva uti hundrade ååååår
å när hon har levat å när hon har levat, ja, då ska hon skjutas i en skott kärra fraam!

Än en gång GRATTIS :)

och välkommen till klubben ;)

*

Ibland är man trött på alla ord.


Söndag.

Idag har jag varit med mina sötnosar, men alla var inte idag heller :( det var bara jag,Josefine,Josefina och Catrin. först gick vi en stund på bränna, och sen gick vi hem till Josefina och såg på the notebook. i morgon är det bajs skola :( jag orkar fan inte!!!! jag vill bara vara hemma och ta de lungt.......ojoj..
Vi ska typ å springa till nån strand på idrotten, och de som vill får bada.. men jag vet inte om jag ska det..jag får se..
Alltså Baaaaaaajs!!!

Sötisarna mina :)

Nu har alla sötnosar farit hem. vi såg på The Mist , den var väldigt overklig,väldigt läskig och så ganska bra.Vi satt 5st. i en soffa med plats för 3 och skrek och pep, HAHAHA x)Josefine skrek/pep nog mest av oss alla.. jag och josefine x) men vi är ju som vi är,haha!  jag älskar mina Flickor♥  synd bara att alla inte kom :(

TheMist.jpg image by ericrider
Bild: google


Ikväll blir det film mys med vännerna :)



Jag har bara 2 ord:

Äntligen HELG!!!!! ;)


Going Nuts :s

Nu har jag blivit knäpp, jag visste för några sekunder sen hur gammal jag är! jag som bara "jag är sexton nu.näe,jag är ju femton nu" sen tänkte jag lite till "Vad fan är det med mej!? jag är ju för fan fjorton!" haha, nå märks det att jag är trött, håller på att somna här på stolen x)

Vet ni!? tidigare idag när jag satt på datorn och pratade med någon på msn så föll jag av stolen, helt så där utan anledning :s

Jag behöver HELG!!

Puss och god natt.

Lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 19
2. Vem var den sista du träffade? Isak
3. Hur lång är du? typ 1.60m.
4. Vilken var den senaste film du sett? kommer inte ihåg. 
5. Vem ringde du senast?Becka
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "jaha,okej då fattar jag" till Cassa. 
7. Vad är dagens planer? Sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?Beror på till vem och vad saken gäller.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta :)
10. När såg du senast din mamma? 10min. sen kanske..
11. Vilken ögonfärg har du? blå.
12. När vaknade du idag? 06:40 tror jag.
13. Har du någon gång hittat en katt? Jodå, den tog jag och min bror hand om tills någon kom och hämtade den.  
14. Vilken är din favoritplats? vet ej.
15. Vilken plats föredrar du minst? skolan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?jag vet inte, men inte här iaf. 
17. Vad skrämde dig som barn? Tomten,haha!
18. Vem fick dig att skratta senast? Hilda. 
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja.
20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? med, sover i nattlinne.
22. Hur många kuddar har du i sängen? två st.
23. Hur många landskap har du bott i? ett.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? har aldrig varit full.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota.
26. Är du social? Ja, rätt så social är jag väl?
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?shoppa en massa. 
29. Tycker du om kinamat?
Japp.
30. Tycker du om kaffe? Nepp.
31. Vad dricker du till frukost?mjölk/vatten/Te/juice.
32. Sover du på någon särskild sida? oftast på vänster.
33. Kan du spela poker? bara bluffpoker.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? beroende av vad?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja, någon dag.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? saker jag behöver:D
42. Äger du dyra smycken? ja.
43. Har du någon gång testat narkotika?Nej, och inte att jag ska.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tandbortsten.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Alla mina vänner, kan inte välja en.
46. Välj ett ärr på din kropp?jag har ett ärr på min vänstra arm båge som jag fick då Isak skjutsade mig på paket hållaren och jag (smart som jag var) stoppade in fötterna i hjulet, så vi båda flög.
47. Vad har du för ringsignal? ljudlös.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? ja, ganska så många. 
49. Flirtar du mycket? nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? på gården framför huset tror jag. 
51. Kan du byta olja på bilen? haha, nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser Ljudet av ditt hjärta. 
54. Läser du dagstidningen? Nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nej.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? typ P3 tror jag.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? I miss you. 
59. När var du i kyrkan senast? Marknaden.
60. Vilka personer utmanar du?  Alla som har lust.

..

Idag har jag varit borta hela dagen. först hade jag ju skola då, sen efter skolan samlades (nästan alla från) GB. då for vi på bränna,köpte lite godis och for hem till Hilda. hos hilda spelade vi GH och såg på The Notebook, men ungefär i slutet av filmen så somnade jag x)Jag älskar mina vänner, så mycket. Och jag har verkligen saknat dem att umgås med dem, det var ju trots allt ett tag sen sist. visserligen har vi ju träffats och så på skolan, men det är som inte samma sak.vi hade iaf hur kul som helst, right girls!? ;)  Men nu måste jag åter gå till franska läxan, bajs också.. :(

värdelöst inlägg

Cassa ville att jag skulle skriva att hon sitter brevid mig :) så då vet ni det x)

Alla dessa måsten *suck*

Ska snart gå och sova, tänkte bara snabbt göra en liten uppdatering:)
Ca. 2 min. efter förra inlägget var jag klar med dikten och lämnade in den idag, den slutade med "och det är dåligt för jag vill ha mer Sommar" haha :)
Idag på skolan har det varit några från krykan och informerat oss 8:or om konfirmation.
Jag ska självklart konfirmera mig, jag gjorde ett löfte, och de tänker jag inte bryta. För det löftet är viktigt för mig, det var till en person som stod mej nära men har tyvärr gått bort. Och alla mina vänner ska ju också konfirmera sig så jag tror att det kommer bli kul :)
Idag har jag även börjat på en liten sak, en sak som jag tycker är viktig, och en sak som jag gör för andra, men även för mig själv :)
men i alla fall så tidigare idag (kring 22) kom jag på att jag hade NO-läxa tills i morgon och ja, då gjorde jag den.
men nu måste jag gå och sova, och sen så måste jag sommna före klockan 00. sen i morgon måste jag göra franska läxan...alla dessa måsten, jag blir galen! jag ska köpa mej en fick-kalender där ska jag skriva upp alla mina måsten och saker som jag måste komma ihåg.

Puss och Godnatt


RSS 2.0