Luleå

idag var vi ju då till luleå på mammas examen. jag kan inte direkt säga att det var spec kul att sitta där och lyssna på pingvinerna och gubbarna som läste tal. pingvinerna var nå gubbar med roliga mössor som sjöng.

Jag satt näst längst ut, och en okänd kärring satt brevid mej. först satt hon som helt vanligt (ni vet som man sitter när man sitter i en stol) men sen efter ett tag så märkte jag att hon började hoppa allt längre och längre ifrån mej, det kan ju ha varit för att hon hörde att  jag hostade och snörvlade mycket och ville hålla sej på avstånd för att inte bli smittad. Men, jag tycker endå att det var dumt. för först så höll hon på och fråga om stolen var ledig, och sen så sa jag att jag inte visste, men då satte hon sej där iaf. å då får hon ju skylla sej själv! och hon hörde väl att jag lät hes när jag sa att jag inte visste om  stolen var upptagen (det är lite svårt att undkomma att jag är hes).

Ni vet när man har på blixten på kameran, då ska det ju bli ljust, men när jag fotade där inne i aulan så blev alla bilder med blixt jätte mörka och dom bilder utan blixt blev ljusa och bra.. konstigt va?

På måndag ska jag och min "kära" lillebror till doktorn. vi ska kolla om vi har halsfluss eller vad det är. tobias säger att han har fått halsfluss, och det känns verkligen ut som att jag också har det. om man bara får medicin så blir man ju snabbt pigg och osmittbar så man kan fara på skolan.

Influensan eller halsflussen har gjort så att jag tappat all ork i kroppen, jag blir typ anfådd av att bara ställa mej upp från soffan eller en stol. Jag har tappat min aptit också, har knappt ätit något den här veckan. idag har jag ätit en hårdbrö macka, en varmkorv och pyttelite korv och makaroner. igår åt jag lite mer, men de var för att jag spydde upp all mat jusst innan middagen, så då var jag något hungrigare (jag spyr oftast när jag har feber).

När vi for hem stannade vi på GK:s och där hittade jag en jätte fin stickad grön klänning, den kommer jag nog kanske använda ganska ofta i vinter.

Nä, nu ska jag nog gå och bädda ner mej under tusen filtar och se på tv. kanske man skulle fixa sej en kopp te? ja nå jag får se.. Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0