to day i've been to The Friskola.

Igentligen skulle jag behöva gå och träna lite franska, men jag måste ju berätta om min dag :P

ja, idag har jag vart på firskolan. Den var MYCKET  bättre än komunala. Jag ska nog börja där. nej, jag tänker inte lyssna på er kära vänner på komunala. Jag är så satans less på komunala att jag helt enkelt inte orkar gå kvar där.
Mamma följde med mej dit. jag ville inte det, men mamma och pappa tvingade mej, eller hur man ska förklara. men det var bra att hon följde med mej i alla fall, för hon skulle ta nå papper och sånt.
Allt var jätte bra där :) Men det kändes inte riktigt som att gå på skolan, det kanske var för att man får sitta vart man vill å sånt. man är ju van vid att alla sitter samlade knäppt tyst i sina bänkar i ett och samma rum.

Sen när jag kom hem så hade jag så pass tråkigt att jag spelade tv-spel! det är en sak som jag ytterst sällan gör.Sen så bakade jag koko stoppar (kokos toppar), ja kallar dem de för de låter roligare ;)  men iaf, koko stopparna blev väldigt goda, och de var superenkla att göra :D sen lärde mamma mej att starta tvätt maskinen, jag kunde det redan, men nu lärde hon mej lite mera invecklat, det finns nog risk för att jag kommer få sköta tvättmaskinen istället för att torka tv rumms bordet.
såg på Ghost whisperer på tv400, och jag började gråta när Sam blev Jim (kompliserade grejjor för er som inte sett det), Gud vad jag gillar den serien! den är som så spännande! och sen så handlar den om en sak som jag är väldigt intresserad av, och något som jag verkligen tror på. inte nu spöken ,iklädda vita lakan, på vinden som skrammlar med kejdor för att skrämma oss människor, utan ja, nu "verkligare" människo spöken, som helt enkelt inte "gått vidare till andra sidan".
Jag står för de, att jag tror på sånt, men jag har ju all rätt i världen att tro på de, eller hur!?
sen har jag ju många andra "efter detta liv" troelser. som att man hamnar i himelen när man dött, det känns som att jag måste tro det, eller alltså jag har tvingat mej själv att tro på det och det gör jag. annars om jag inte skulle tro det, då skulle jag sitta och gråta hela dagarna över folk och djur som gått vidare.
Varje gång jag tänker på gammel farmor blir jag tår ögd och får värsta klumpen i halsen, och om jag pratar om henne så briter jag i gråt. men då tröstar jag mej med att hon sitter i himelen och kikar ner på oss, och mår Prima Ballerina.
Jag saknar henne så mycket!

Nej, nu måste jag bli lite glad innan jag går och lägger mej. jag ska lyssna på min "glad-låt" och inte alla sorgliga James blunt låtar. Min "Glad-låt" är ju självklart: 
 



Kommentarer
Postat av: Hilda

Hej, kan inte du länka mig?? Jag har ju länkat dig nu. :)

2009-04-17 @ 18:40:14
URL: http://hildans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0