Poeten..

Sitter och försöker skriva en sommar (ja,sommar;) dikt på Franska(!!) som vi ska lämna in i morgon på franskan.. sen så är jag väldigt sur, så ja.. vi får se hur dikten slutar,haha!

AAAAHH!!!!



How can I be mad at you
When you don't even exist?
No one hears when I cry
Would you care if I died?
Failing point is so near
Is it your fault or is it my mind?


..

Tydligen så skulle vi inte ha orientering idag :)

Don't you leave me

Ja, som ni kanske förstår så är jag hemma idag också. tänkte att de är bättre att vila upp mej ordentlingt än att hålla på att kuta om kring i skogen och leta upp kontroller (som jag faktiskt tycker är väldigt kul, men är man sjuk så är man):
Har typ inte kunnat sova nå i natt heller, för de går ju inte att andas när man ligger ner..hella så jobbigt..
När ska man bli frisk!?

Föresten, ni gulliga människor som lämnat kommentarer, jag har ett minne som en 90-åring så ni får ursäkta om jag svarar 2 ggr på samma kommentar x)

♥I'll be right beside you♥

Japp, idag har jag haft besöksrekord :D hur bra som helst! hoppas ni stannar♥

I morgon är det skola..usch, säger jag bara..jag orkar inte med skolan!!aja, nå vet ja de löser sej..

Vet ni!? jag känner att jag är i stort behov av att fixa mitt hår, fasst ingen sax ska röra mitt hår..så då funderar jag på om jag ska ta och lämna blondinernas sida än en gång och gå över till brunetterna? visserligen älskar jag mitt blonda hår, men jag gillar brunt hår också..

Älskar denna låt, så fin :)


sick.

Min röst är nästan borta..och jag mår..inte så bra..haha! har blivit sämre sen i torsdags.. tänk om jag har fått svin influensan och håller på dö!? hemsk tanke..

Idag ska jag nog se på film och försöka bli frisk..Vi har ju orientering i morgon på skolan, och jag skulle vilja  fara på det, men om jag mår så som jag gör nu så lär jag inte orka springa en meter :\  skriver bättre sen.


Cosy cosy :)

Nu ska jag nog gå och dra på mig pyjamasen och krypa ner i saccosäcken i mitt rum och kolla på film :)


Foto: Anna Lundström (hösten -08)
 


irreterande..

vad är det för fel med blogg.se idag!? himmla massa tjorv!!!ojoj.. *suck*

Någon mer än jag som har samma problem idag?


Happy B-day MJ♥

Idag är det ju MJ's dag, han skulle ju nämnligen fylla 51 år idag!



♥Love you Michael♥


Always one piece missing



Vad tycks?
personligen tycker jag den vart fin :)


Who you are without me...



*Gäsp*


Så, Puss och God Natt :)

Skrutten♥


Älskling♥

:(

ja, som ni kanske förstår så är jag hemma.. har legat på soffan,druckit varma koppen och sett på film och sovit..idag ska jag bara ta det lungt, lyssna på musik, se på film och vila. tänk om jag har fått halsfluss!? hoppas verkligen inte det, för i såna fall kommer jag vara sjuk ett bra tag och det vill jag inte..

fan.....

på morgon vaknade jag med världens ont i halsen, så nu vet jag inte om jag ska fara.. halsen känns en aning svullen och gör svinigt ont..Fan också att man alltid ska bli sjuk! förra året var jag också sjuk när vi skulle fara och tälta med skolan (gick på kommunala skolan då)...

nä.. nu ska jag gå och äta frukost, och undertiden bestämma hur jag skall göra..

Jag hatar Packning!

.....men något jag hatar ännu mer är att ta packningen i bussen....*suck* jag kommer ha med mej 2 väskor, stora dessutom.. men juförsej så följer inte den svarta hjärte väskan med under själva kanotingen. har bara stövlar,flytväst och ligg underlag i den som jag tänkte ta i handen.. eller..alltså,flytvästen och stövlarna har jag ju på mej, men jag tänkte att jag på något sätt lyckas fästa ligg underlaget i ryggsäcken..

jag känner på mej att jag kommer vara som väldigt vacker i min flytväst i morgon...eller så int, haha! x)

nä..nu ska jag borsta tänder och sedan gå och sova..Puss och God natt.

Onsdag

Alltså, jag är helt dagvild.. jag var tvungen fundera ett tag innan jag kom på att det är onsdag idag. och den enda anledningen till att jag kom på det är därför att vi ska och paddla i morgon,torsdag.

Ja, som jag sa så ska vi och paddla med skolan i morgon. jag tror det kommer bli ganska kul, men vi får väl se =) vi far i alla fall någon gång efter  lunch, och kommer hem på fredag. sen när vi kommer tillbaka till skolan så får vi sluta och fara hem =)
jag vet inte vem jag ska paddla med, men det löser sej nog de också ;)

Puss Puss ;)

Harry Potter

Ikväll har jag,Josse och Emelina vart på bio. Vi såg Harry Potter Halvblods prinsen, ja, vad kan jag säga?
Det var en film precis i min smak, med andra ord så gillade jag den =)


I'm still in love in who i wish you were


I wish you were here......

21:41

kom nyss ut från duschen, så nu luktar jag apelsin-choklad :P ska väl snart gå och sova..men inte riktigt än.

tidigare idag satt jag och kollade på lite kläder. och jag hittade några riktigt snygga koftor och jeans på H&M =D tror jag ska ta och övertala mamma att jag ska få beställa lite :) jag behöver lite underkläder också, och jag hittade lite på H&M  som jag vill ha så..ja..vi får se :)
I morgon efter skolan ska jag nog ta och rensa garderoben, jag har väldigt mycket kläder som jag inte använder och sånt.. kanske man får lite ordning i garderoben också?

nä, nu ska jag gå och göra mej sov-klar. Puss och God natt.


.

Nu har jag vart och gjort ett kors, plockat en bukett blommor och vart med det på graven...


Här vilar min lilla älskling♥

uhmm....va!?

Hade världens sjukaste dröm i natt, jag var på konsum med någon rödhårig gammal tant, och mitt i allt så kom personalen och tog den lilla rödhåriga tanten till lagret, och jag följde snällt efter.. det visade sig att personalen var någon slags maffia (!?), och att den lilla rödhåriga tanten visste något som hon inte borde veta. personal maffian tog den lilla rödhåriga tanten och satte hon mot en spegel  och sedan tog de någon konstig stryp sak som de stoppade runt hennes hals, och för att den skulle strypa henne så skulle man först hålla en sak som höll upp det liksom, och sen när man släppte den så då..ja, då ströps personen som var inuti den. men i alla fall, när personal maffian hade stoppat den där konstiga stryp saken runt hennes hals och var jusst till att släppa kollade hon på dem i ögonen och sa något i stil men "snälla, gör det inte" personal maffian bara skrattade och släppte. Då, tittade tanten på oss allihopa och tog bort den där stryp saken hur lätt som helst (och detta var efter att de släppt, så hon skulle vara död nu) och sen fick både den rödhåriga tanten och jag super krafter i benen och sprang ut från affären till hennes lilla gammla bil. sen så frågade hon om jag ville följa med henne och fly till stockholm, och de ville jag så då satt vi båda i bilen och....ja, hon var väl inte världens bästa bil förare. vi for av vägen ett x-antal gånger och bilen styrde inte när man styrde, utan den styrde bara när den kände för det. hade man av bilen kunde den mitt i allt starta och köra i väg. men i alla fall så¨när vi satt oss i bilen for vi mot grelsbyn och där var det stora berg väggar och vägen bestod av stora sten block och så var det någon björk här och där, alla hus var liksom borta :s när vi åkte efter vägen och kom till en björk så öppnades min bil dörr och jag föll ut och svimmade. den där lilla röd håriga tanten bara lämnade mej där. men sen efter ett tag så vaknade jag och då hittade jag hon och hennes bil (som var väldigt rostig)  vid en sjö nära grubbnäs udden, så då satte jag mej i bilen och hon gick och badade,haha. sen så började bilen mitt i allt backa i full fart och jag satt själv i bilen och var skräck slagen, och den lilla rödhåriga tanten sprang mot mig och bilen och skrek att jag skulle trycka på "bensin-stopp knappen" och jag bara liksom "Och vilken är det då!?" och då sa hon bara "den sitter där du ryms" jag fattade ju som väldigt mycket då.. men då såg jag en liten knapp som lyste och då chansade jag och då stannade bilen. jag var ganska så skräck slagen då och bad henne lämna mej i grubbnäs så jag kunde be mamma och pappa hämta mej dagen efter. så då for vi till stugan och där var kusin Anton (kusin) och badade och då hade jag mitt i allt borta min telefon så jag sprang om kring och letade den.. och då vaknade jag och hittade telefonen alldeles brevid mitt huvud x) sjuk dröm, jag vet! 


Foto: Anna Lundström


nu ska jag ta och fixa lite ordning i kategorierna..som ni kanske ser så har jag lagt till en kategori :)

02:19

nu har jag jusst sett klart Raise your voice, har sett den många gånger men än är den lika bra :)  som jag skrev tidigare skulle jag ju ha myskväll med mej själv, och det hade jag väl... jag hade tända ljus och poppat popcorn och hade lite choklad, Yummie :P mys kläder hade jag också, nämligen mina gråa velour-byxa och ett brunt linne, först hade jag min huvtröja, men det vart för varmt så då sprang jag och bytte till linnet..intressant, jag vet ;)

Jag vet vad min högsta önskan är, fasst det är inget jag vill dela med mej av, utan den förblir min hemlighet..kände bara att jag var tvungen skriva det,haha! x)

Nattens låt:


Home Alone

nu är jag ensam hemma, eller ja Isak är ju hemma.. ikväll blir det mys kväll med mej själv.  Mamma,Pappa och Tobias har farit till mormor och Kurre i grubbnäs och kommer hem i morgon.

nu sitter jag och lyssnar på Free Fallin' - John Mayer.. ska gå och se på lite på tv tror jag..eller när låten slutar går jag.


Så..

Detta får räcka för ikväll :) fixar mer i morgon. och då kanske jag fixar en ny header också. gillade inte riktigt denna.. :\

under hela kvällen har jag lyssnat på Carla Bruni, jag gillar hennes musik, den är som mysig.. och sen så är den ju på franska, så samtidigt som jag lyssnar på musik jag gillar så ökar jag mitt franska ordförråd x)

Kvällen/nattens låt:


Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit
"Quelqu'un m'a dit" betyder "Någon Berättade för mig"


Busy Busy :)

Nu håller jag på att fixa headern för fullt :D jag tror det kmr bli fint här när jag är klar  :)

Första skoldagen

Ja, nu har man börjat 8:an.. det var inte så hemskt med skolan som jag trodde. fasst igentligen så trodde jag väl inte direkt att att skolan skulle vara så hemsk.. det var väl mest att stiga upp så tidigt.men i alla fall, på skolan idag har vi fått matte boken (blääää) och lite sånt.sen hade vi även en lite "tävling" mellan oss 8-9 där vi var indelade i två olika grupper, man skulle göra så många ord som möjligt av ngt ord, gruppen som jag var i fick sammanlagt 68 ord, och vi vann! Anneli sa ngt om ngt pris som vi ska få i morgon.. hmm.. undra vad det kan vara,haha! Det var svinigt kallt på skolan idag, hojja.. åsså är det svinigt kallt här hemma!

Sommaren kom lika fort som den försvann.. och nu är det höst!

Tre saker jag kommer sakna mest av sommaren 2009

 1.
 
Älskling♥
2.

Bad med vännerna
3.

Värmen

2 timmar kvar av sommarlovet..

på 2 timmar sitter jag i skolan och gör..ja, de vette tusan.. men då är mitt sommar lov slut *suck* :( fasst själva skolan är ju ändå inte såå hemsk, det hemska är ju att sommaren försvinner. 

Freddisen är begravd på djur-kyrkogården bakom huset i skogen.. :'( ska gå och fixa ett kors lite senare.. Skrutten är ensam nu.. deppig.. så han har fått flytta in nu, åtminstone under nätterna. han är i mitt rum nu och där har han ju sällskap av både mej och Zelda.

Vänner, jag har en liten nyhet till er som jag gärna skulle vilja dela med mej av.

Nä, nu ska jag gå och äta lite mat och sedan göra mej klar..

Hej då kära sommarlov!
Och Hej 8:an! ;)


Foto: Anna Lundström

Michael Jackson - Gone Too Soon


Like A Rainbow
Fading In The Twinkling Of An Eye
Gone Too Soon

Shiny And Sparkly
And Splendidly Bright
Here One Day
Gone One Night


R.I.P

Du kom till oss i slutet av våren -08 , och nu är du borta..

Du är på en bättre plats nu, en plats där gräset alltid är grönt och solen alltid skiner, där det finns så många jordgubbar och maskrosor du orkar äta! en plats där du är fri.



Vila i frid lilla,Älskade Fred♥


En dag att minnas

Jag Älskar dej lilla älsklings gubben, och kommer ALLTID att göra det. Du finns i mitt hjärta och kommer alltid att finnas där, dej glömmer man aldrig!Ett år jag aldríg glömmer♥

You make me shake..Again!?

Minns ni i våras någon gång då jag skrev att min högra hand skakade konstant,utan att jag visste varför...?
ja.. ni kan ju som gissa vad jag såg när jag satt och åt middag.. japp..högra handen skakar :\ förra gången tror jag att det berodde på stress, men nu är jag långt i från stressad, så vad kan detta bero på då?



Idag var det Skruttis tur att stå framför kameran♥

...

Bloggen är under renovering..

Älskade lilla Freddis♥

Idag har jag fotat Freddisen lite, bilderna vart riktigt fina tkr jag..eller endel iaf..




I början var han pigg och nyfiken på kameran, men sen efter ett tag så vart han trött..


Detta är bara en liten del av alla foton jag fotade.. men det får räcka :)


Bara för att jag har väldigt tråkigt.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Har ingen nyckelknippa, och inga nycklar heller för den delen.
Vilken svordom använder du mest?
Satan och fan
Äger du en iPod?

Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Ingen, jag har ju sommar lov :)

Hur många resväskor äger du?
Ingen.

Använder du flip-flops även när det är kallt ute?
Använder inte flipflops

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA eller Konsum

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta bilden.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Simpson filmen

Har några av dina vänner barn?
Nej.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag vet inte

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Michael Jackson King of Pop -the swedish hit collection

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja

Vad åt du till middag?
har inte ätit middag än.

Använder du huvtröjor?
Ibland

Kan du vissla?
Japp

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej.

Vem var den sista som ringde dig?
Hilda

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
någon riktigt läskig :)

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Jag hoppas att de inte gör det.. men man vet ju aldrig.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja

Hur många syskon har du?
2 bröder.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Jag kan inte alla repliker i ngn film, men många i The Notebook..
Äger du några band-t-shirts?
Nej

När flög du senast?
3 år sen kanske..

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
6 st.

Läser du för skojs skull?
Ja

Pratar du några andra språk?
Engeska och lite franska

Har du gråtit offentligt?
Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär..

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Inte alltid..

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
ja, en tatuering.

Kan du kasta macka?
Njae..ibland..

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

Vad har du med dig in på bion?
En eller flera vänner,lite godis och läsk.

Vem var din favoritlärare?
Per.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
pålitlig.

När sov du senast på golvet?
Josses kalas.

Vilken är din favoritdrink?
ingen aning.

Vilken är din mammas hemstad?
överkalix

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
5 kanske

Äter du frukost dagligen?
Nej.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, långt ifrån.

Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nej.
Vilken är din favoritfrukt?
Banan och nektarin
Vilken låt hatar du?
jag vet inte

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
15 år.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, ibland..

Tror du på liv på andra planeter?
jo.. kanske..

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Tobias

Vad var det senaste du åt?
En macka

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
jag vet inte.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Min storebror Isak ville att jag skulle heta Herr Nilsson (från Pippi Långstrump) först, men sen ville han att jag skulle heta Anna Nilsson, å då blev det bara Anna.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Olika, eller det beror på vad det handlar om..

Sover du på sida, mage eller rygg?
Sida.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Hmmm...Kanske Carmen från Systrar i Jeans

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, tror inte det..

Äger du en digitalkamera?
Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kelly Osbourne

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Yoda, den enda som jag kommer ihåg namnet på, haha!

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
I taket lyser stjärnorna åsså några hundra till kanske.

Vad är du allergisk mot?
tål inte vanlig mjölk, då jag får ont i magen..


klockan är 01:57

Ja, klockan är mkt.. och jag vill poppa popcorn, krypa ner i soffan och se på någon riktigt bra film..fasst igentligen så vill jag inte äta popcornen..utan bara poppa dem..haha, helt sjukt..
Ja, men hur ska jag då? ska jag se på film eller ska jag gå och sova..eller nä, inte sova, Läsa sen sova..?

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har inte haft något att skriva..vad jag pysslar med på dagarna är ju som inte så intressant, då jag inte gör något..men jag lovar att bättra mej ;)


I natt spelas denna hemma hos mej, älskar den♥

Lista

DAGENS:
Klädsel: Svarta TeamSportia byxor och en grå tunika
Frisyr: utsläppt,uppsatt lugg
Låt: My Lullaby - Maria Mena
Vill ha: Pengar
Tråkigast: inget att göra..
Roligaste: nya filmer

SENASTE PERSON SOM:

Sov i din säng: jag själv.
Såg dig gråta: hmm..jag vet inte..
Fick dig att gråta: ett par vänner.
Fick dig att börja skratta: ett par vänner.
Du gick på bio med: minns inte..
Skickade ett email till dig: jag själv
Skickade ett sms till dig: Becka
Skickade ett lunarinlägg till dig: använder inte lunar.. 
EXTRA:
Vad är du mest rädd för: Ormar
Vart vill du gifta dig: Ingen aning..
Vem hatar du verkligen: Hatar ingen.
Varit kär: Nej..
Kör du bil: Nej.
Har du ett jobb: Nej. 
Gillar du att ha folk omkring dig: Ja 
Är du ett hälsofreak: Nej
Är du ensam nu: Ja
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Hey there Delilah - Plain White T's

FAVORIT:

Rum i huset: Mitt rum. 
Typ av musik: Blandat
Parfym: Ingen favorit
Månad: Juni (=Sommar)
Mat: Pasta
Dricka: Juice 
Godis: Choklad
Tidning: Härliga Hund
Film: En Shopaholics bekännelser
Djur: Hund och Kanin

DE SENASTE 24 TIMMARNA, HAR DU:

Gråtit: Nej.
Köpt någonting: Nej.
Sjungit: Ja.
Sagt att du älskar någon: Nej.
Saknat någon: Ja.
Kramat någon: Ja.
Kissed someone: inte kysst någon, men pussat..

♥ Farewell my Summer Love ♥


....

VojjVojj..

så jävla sur så det är int sant! Hojja!! satans jävla piss helvetes jävla ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sunny day

idag är det verkligen jätte varmt, sist jag kollade var det typ 28,3° i skuggan. 90% av dagen har jag spenderat i hammocken och bara läst och degat, sköööönt :) mamma och Tobias far till Grubbnäs ikväll och pappa är redan där så jag och Isak blir ensamma ikv.. :)




1 2, 1 2 3 4-
Give me more lovin' than I've ever had,
Make it all better when I'm feelin' sad,
Tell me that I'm special even when I know I'm not,
Make it feel good when I hurt so bad, Barely gettin' mad,
I'm so glad I found you; I love bein' around you.

*Gääsp*

usch vad trött jag är...Så nu ska jag krypa till kojs och sooooooooovaaaa.....*suck*


♥I promise you
I'm always there
When your heart is filled with sorrow
And despair
I'll carry you
When you need a friend
You'll find my footprints in the sand
 ♥


Foto: Josefine Karlström

Don't let them say you ain't beautiful


Strand dag

nu har jag kommit hem från stranden. har varit där sen 12, och skoj var det!






GB..

nu är det inte länge kvar av sommarlovet *snyft* och ja.. innan det började pratade vu ju om att göra en tält utflykt.. och då undrar jag; när och var ska vi tälta? för tälta det ska vi!

Josse.. ring/sms:a mej så fort du läst detta.


RSS 2.0