Deppkväll..

Vet ni vad jag plötsligt kom på ikväll när jag satt och pratade med mina kära väninnor  Becka och Josefine? jag kom på hur mycket jag saknar dem! allihopa!  Det känns som evigheters evigheter sen jag träffade dem. senast jag träffade Becka,Iida,Hilda och Catti förra veckan och Josse träffade jag ju i helgen, men det känns så länge sen! Och Josefine däremot, när träffade jag dej senast !? kan det ha varit på min och hildas Tjej-middag? nä vet ni att jag tycker att vi gör något allihopa.. Och med allihopa menar jag GAMMLA B-gänget. nej inga fd A-klassare får joina;)

Nu funderar jag på att kväva mina känslor med en film och de extremt saltade popcornen som väntar på att bli poppade.

Föresten, Det har gått 4 dagar sen jag åt godis sist! So far so good! varje dag hittar jag på något sätt att bli av med mitt "socker-behov" och jag lyckas varje gång.
De första dagarna blev jag av med "socker-behovet" genom glass.
Dagen efter popcorn, men det tog ju slut.. och man kan ju inte alltid ha glass i frysen och popcorn i skafferiet, Eller hur!?
Så nu har jag en bestämd tanke i mitt huvud som snurrar runt så fort jag blir en aning socker sugen,     den lyder så här: "NEJ! INGET godis!" den tanken snurrar runt varv efter varv i min hjärna. Och vet ni!? DET FUNKAR!!  När jag var liten fick jag för mej att jag inte gillade godis (ilket jag tycker nu är helt sjukt!), och åt annanas på burk som lördags godis, haha, hur trög var jag igentligen inte när jag var liten!? sen har jag försökt hålla ett sk. godis-löfte som gick ut på att sluta äta godis på typ ett år och då fick en summa pengar  av sina föräldrar, men det strandade ganska fort.. Men NU! nu ska det gå;) och vet ni? jag har redan gjort framsteg, jag tackade nämligen nej till Coklad! och jag ÄLSKAR choklad!
För er som inte vet vad jag babblar om så har jag och min käre vän Josefina bestämt oss för att sluta äta godis och slisk, utan äta  nyttigt. men Glass och Popcorn får vi äta:)

Nä, popcornen lockar och jag vill se film.. fasst.. orkar jag verkligen gå till köket stoppa in en påse popcorn i micron och sedan vänta i 4 min? näääääääää...... det blir nog bara film:)


Kommentarer
Postat av: Josefina

Vet du vad vi har hemma? Den där goda choklad och vanilj-glassen vi åt då vi spelade tv-spel! Ett fullt paket! MUMS MUMS MUMS!

2009-03-04 @ 09:05:17
URL: http://josieek.blogg.se/josefinaek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0