Nioåring våldtogs – aborten fördöms

När den våldtagna 9-åringen gjorde abort protesterade den lokala katolska kyrkan.

Och nu får den stöd från Vatikanen.

- Liv måste alltid försvaras, sa kardinal Giovanni Battista Re i helgen.

Jag håller med om att liv alltid måste försvaras, men där går fan gränsen! Hon är 9 år! det hade ju varit en annan sak om hon hade varit äldre, typ 16-17 år, MEN 9! Inte fan kan väl en 9-åring bli mamma?Jag blev så arg när jag läste detta! det är väl självklart att en våldtagen nio åring ska få abort om den är gravid!?

Abort är olagligt i Brasilien, förutom när modern våldtagits eller hennes liv är i fara. Båda kriterierna uppfylldes i flickans fall, enligt läkarna.

Ja, nu är det ju så att hon fick gör abort tack vare läkarna, men hade krykan fått bestämma så hade hon varit mamma till ett par tvillingar. och tur var väl det (att hon fick göra abort), för vem vet hur hennes liv hade sett ut om några år? Jag tycker att de skulle  ta bort den där lagen om att man inte får göra abort!

Det kursiva har jag kopierat från http://www.aftonbladet.se/  den "raka" texten har jag själv skrivit.

Den nioåriga flickan går in på sjukhuset hand i hand med en
Den nioåriga flickan går in på sjukhuset hand i hand med en sköterska.

Flickans styvpappa misstänks ha förgripit sig på henne i fle
Flickans styvpappa misstänks ha förgripit sig på henne i flera år.
 Han sitter nu fängslad.


 


Kommentarer
Postat av: Becka

Hej.. Hojja vad hemskt, jag hörde om det tidigare, hur fan kan man göra så å mot sin egen "dotter"..:S

2009-03-09 @ 19:46:34
URL: http://beckasins.blogg.se/
Postat av: Becka

Hejhej.. Nu idag så har jag läst din blogg kanske typ 4ggr..:P

2009-03-11 @ 17:16:14
URL: http://beckasins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0