Kom nyss hem..

..från Iida (iida). Alla tjejjor har sammlats där förutom Sofia,Bella och Isabella. vi har sett på film, American Pie 1, och slingat och klippt Iidas hår. Jag och Kajsa klippte hennes lugg och Lisa fixade typ resten av håret. Hon blev jätte fin , enligt Kajsa. Jag och Becka han tyvärr åka hem innan det var klart, så vi fick aldrig se slut resultatet. Färgnings medlet stank ammoniak och gjorde att jag fick ont i huvudet.
Kvällen började klockan 17:00, men jag och Josse kom inte dit förens vid 17:30. Vi var nämligen på Ica och handlade Kolakaka/tårta och Ica fruktläsk.när vi kom dit möttes vi av några glada tjejjor som babblade nånting om att gärga Iidas hår och klippa det, och att Iida och hennes mamma stod och "bråkade" på finska, -det lät unge fär så här:  "hexi goch hjohjo" haha, nä jag vet inte, jag är inte så språk kunnig när det gäller det finska språket;) min mamma är visserligen halv finsk, och Mormor hel, men då jag inte spenderat så mycket av mitt liv i findland så kan jag inte finska.. eller jag kan typ 10 ord, om ens de!? men iaf, Iida fick inte färga sitt hår, meeen iidas mamma sa ju inget om att göra slingor, haha! så när vi var ute med Daisy (deras hund), kom vi på att hon kunde slinga det, men vi hade ju inga pengar... men då kom jag på att jag hade 70 kr i mina vant tummar (tro det eller ej, men jag har faktiskt alla mina värde saker i mina vantar när jag är på promenad eller är bara ute annars. och med värde saker menar jag: nycklar,mobil och pengar)så Iida fick låna mina pengar och så traskade vi iväg till bränna, vi gick kanske 3-4 km. sen när vi kom hem till Iida såg vi på A P och efter det började hår fixet.föresten, glömde nämna att Iidas mamma inte visste om att iida skulle slinga och klippa sej ikv. vi gjorde alltså detta i hemlighet..

Nej, nu vill jag bara borsta tänderna och krypa i sängs. Raska (min hund) ligger i fåtöljen bakom mej och snarkar, det vill jag också göraa;)
                              


Min och josses goding:)

Kommentarer
Postat av: Mizie

sjukt gott det såg ut, har aldrig smakat den även om jag många gånger varit bra sugen! =)

2009-03-17 @ 19:43:20
URL: http://mizie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0