hej

Jag var ju och red Älva idag, det gick väl inte direkt som planerat. Hon var så tjurig! när jag skulle trava en bit innan jag skulle skritta av henne började hon att "flaxa" med huvudet, och sen så snubblade hon eller halkade (jag vet inte rikitgt vad som hände, det gick så snabbt) och mitt i allt så låg jag på marken. Jag såg hennes hovar alldeles brevid mitt huvud så jag tog armarna och höll för huvudet och rullade bort från henne. sedan när jag tog bort armarna så satte jag mej upp för att kolla vart Älva var någonstans. Hon stod ca.4-5 meter ifrån mej med baken mot mej och höll på att sparka lite i luften. jag backade lite och sedan ställde jag mej upp och då kände jag smärtan i höften. när jag ställt mej upp så sa jag -Älvaa, luugn.. kom hit gummsan. hon vände sej bara och tittade på mej och lät mej komma och ta fast henne. när jag tagit fasst henne så ledde jag henne några varv. jag vet att man igentligen ska upp i sadeln igen, men eftersom att jag hade så ont i min höft så ledde jag henne bara.

Om Älva hade råkats sparka mej i huvudet och jag inte haft hjälmen på mej så kanske jag hade varit död nu, Gud bevare  ridhjälmen!Varje gång jag ser någon rida utan ridhjälm så tänker jag ALLTID "Fy fan vad oansvarigt!", jag tycker att det är bra med den där lagen om att man måste ha hjälm när man rider. det är ju samma som när man kör/åker bil. då måste man ju ha bilbälten på sej.

Själva fallet kanske låter värre än vad det igentligen var, men det var så det gick till. alla (jag och Älva) är ok :) men jag kommer säkert få ett blåmärke av fallet, men annars så är alla ok :P




Monster barnet (Nalle) is getting Biiigger:)

Kommentarer
Postat av: bert

hej jag heter bert jag rider oxå på onsdagar i ett stall som heter vännäsbergetsstall(tror jag)jag rider på onsdagar vart rider du? det vore jätte roligt att få veta det/bert karlsson

2009-03-29 @ 15:51:30
URL: http://jagiida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0