7 dagar kvar!!:D

jaa, nu är det bara 7 dagar kvar till julafton, och än har jag inte fixat någon julklapp.. hur ska detta gå!? jag skojjade bara, jag har fixat till alla min kompisar och pappa. så nu är det bara mamma,farmor och mormor och kurre...fasst till mormor och kurre så har jag ju som en.. men jag behöver en sak till den så att den blir finare... okej, den är inte fin men inte ful heller..pappas  är finare, men jag kómmer inte hinna klart den för jag har jätte mycket kvar på den, och bara en timme i morgon  att göra klart den.

IDAG har jag inte gjort nånting, eller jag har sovit, räknat matte och vart ut med Raska...nej, jag har inte varit på skolan idag. för att mamma släppte ut Raska kl. 06:30 och sen kom hon aldrig till baka. mamma skulle till lule på nånskol sak (hon utbildar sig till sjuksköterska) så hon kunde inte vänta på Raska.. och då fick jag vara hemma och vänta på henne. Raska kom hem nångång mellan 08:30 - 09:00.....

Vill ni veta hur det gick till det där i förra inlägget när vi skulle hämta Aska?..............okej,tänkte väl det. här kommer det.

Mamma och pappa skjutsade mej till stallet kring 17:30. då gick jag in till klubbrummet för att kolla om det stod vad vi skulle göra. då satt Lina där i fåtöljen och läste en gammal Min Häst tidning från 1996. jag satte mej i soffan och vi började prata om nå.. minns inte om vad. A = jag  L= Lina
A - kan vi inte gå ut till stallet nu?
L - jo, snart.
sen gick det typ en kvart..
L - jag vet vad som var populärt 1996.
A -  vad då då?
L - sånna här. sa hon och pekade på en bild med sailor moon dockor.
A - jaha, det såg jag på när jag var liten, jag steg upp jätte tidigt bara för att se det..
Sen gick vi till stallet, då bestämde bi oss för att hämta in Aska.
L- Du får hålla Nala.
A - okej, har du nå godis då?
L - ja, snart.
då gick vi och hämtade äpplen.sen gick vi ut och jag fick för mej att jag skulle gå ner till hagarna genom att gå på piss/bajs spånhögarna, men jag ändrade mej. jag sprang före Lina.
L - Där sprang jag i går och...
Jag hörde inte vad hon sa och dåå mitt i allt så var mitt ena ben i djup snön. jag låg och skrattade och lina stod och skrattade åt mej. sen gick vi till hagarna och tog in Aska. SLUT.


Sailor moon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0