2 DAGAR KVAAAAR:D

Nu är det två dagar kvar till julafton=D GUD VAD JAG LÄNGTAR!!:)

Föresten, jag är heeeelt botad nu från surhets sjukan,det är nog julstämmningen som har gjort sin verkan på mej:)

igår var jag och red Älva, det var kul. förutom att hon vägrade gå lite då och då OCH att hon blev rädd för något och galopperade i full fart till baka till stallet, det var läskigt..det gick till så här:

när  jag hade ridit en bit efter vägen som leder till storvägen vände jag. när jag kom till baka till stallet så tänkte jag forstätta efter en liten väg som leder till ängen. men först vägrade hon gå där snön började, men då drev jag på henne och till slut så gick hon..en liten bit, sen stannnade hon igen, jag drev på henne och hon började gåen liten bit till.. sen stannade hon, jag drev på hon gick en bit och stannade vi nerförsbacken och tittade rakt fram med öronen frammåt. jag drev på henne men inget hände. då tänkte jag att jag vänder och tar andra hållet i stället. så jag vände henne och jag kände på mej att hon skulle börja garn galoppera, för hon vände så snabbt. och jusst när hon vänt så var det full fart mot stallet och jag satt som en liten barn unge och skrek: PRRRRRRROOOOOOO!!!!ÄÄLVAAA!!PRRRRROOOO!!!!STANNNAAAA!! och sen när vi var kanske 50 meter från stallet stannade hon.å då skrittade jag av henne på ridplanen. jag hann som inte tänka så mycket, det enda jag hann tänka var: "Nu faller jag i kurvan" men det gjorde jag inte.

funderar på om jag ska fara till bränna och handla julklappar till mamma och pappa..? jag tror nog att jag gör det:) om jag får skjuts..

mina pytte småa flätor har trasslat in sej i mitt övriga hår...jag ska nog ta ut dom och göra nya:)

God jul:) önskar Annabananaa

.P.S. skriver bättre sen, om vad som hänt idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0